Wednesday, May 11, 2011

Program Belia 'MAKAN MALAM'

Assalamualaikum...

Date : 6 May 2011
Venue : RESTORAN SEKINCHAN JALAN PAHANG

Baca balik tajuk. Program Belia. mean? benda nie adalah Rakan Muda punya program. Joint rakan muda best taw sebab dia ada banyak faedahnya. Aku joint rakan muda dulu, masa form 3. Masa tengah comot - comot zaman sekolah menengah dulu. zaman yang masa tue MySpace famous gilee. yang semua tengah addict - okay tue aku :P

Aku penah joint Kem Jati Diri dan Rekriasi Cinta Alam 2006 - Belia Gombak dekat Ulu Yam kalau tak silap. Kem nie kiranya first time dalam hidupla yang aku joint kem yang betol - betol kem. Selama nie joint kem 'How to get straight A's in UPSR' la, kem 'Kenali potensi diri' la dan banyak lagi la. Nie la kiranya first time kem yang aku rasa pacat masuk dalam kasut, tido dalam khemah yang tak rupa khemah sangat, toilet yang kejap ada air, kejap takde then bapak kotor, malam - malam dengar bunyik bukan - bukan and etc. 

Nie kes follow member la nie sebab aku mane joint activity macam nie. But benda nie yang paling aku ingat sampai sekarang. Banyak activity yang aku buat tapi aku tak ingat sangat. Cerita 5 tahun lepas kan, masa PMR lagi so aku bagitaw mana yang aku ingat je la. Dulu aku penah buat Night Walking, Jungle Tracking, Flying Fox, redah lumpur, satu badan masuk lumpur, buka puasa dengan penduduk kampung, etc. Tapi antara semua tue, aku paling ingat flying fox sebab tue paling mencabar bagi aku. haha

sebab ktorang kena redah sungai yang deras dengan cara macam nie

*photo google*

kena menggunakan kekuatan kaki dan tangan yang maksima kalau tak korang jatuh dalam sungai yang deras. dahla tak pakai life jacket masa tue. tapi nasib baik aku tak jatuh. haha. before nak buat tue punyala banyak aku motivate diri kira macam "jika kau fikirkan kau boleh, kau pasti boleh melakukan" then bila 
dah lepas rasa macam ehh seronok la ! satu round lagi bang plss.. haha

then masa umo 21tahun nie, baru aku nampak gambar - gambar masa kem dulu. Tue pun member aku tag. bila tengok balik sumpah rasa nak gelak gile gile tengok muka sendiri. 



haha, spot mane aku. wee~ :D

then dah lama aku tinggalkan Rakan Muda nie, masa cuti nie member aku ajak pergi makan FREE under belia dekat Sekinchan. haha F.R.E.E la babe, so aku pun jointla. 



iqa, ila, imi

Classmate masa sek menengah

Sab


budak nie pening naek bus

ktorang sampai je dekat Restoran Sekinchan, ada akak manis tue mintak ktorang turunkan sign tanda support dekat Restoran Sekinchan. Owhh ye, nie jugak pembukaan Restoran Sekinchan cawangan yang ke-11


Hello Fatimah, :D


 Hello Juneeee. :P



 Cubaan untuk ambik gambar sorang - sorang tapi gagal sebab di ganggu oleh dua malaun nie, 


kali ke-2, berjaya sikit even ada tangan dua malaun tue jugak. haha


Heyyy, spot apa yang dekat tangan aku tue. XPERIAAAAA tue ! Beribu tue ! Canggih tue ! Beso tue ! Gambar cantik gile kot ! Okay enough mira, dah cukup - cukup perli sab dengan XPERIA dia. haha

then, taw tak dekat sana ktorang jumpa sape? haha ktorg jumpa Hattan tapi senyum je dekat dia, heeeee. Jumpa yang football player yang kembar tue, aku tak sure antara Zakuan atau Aidil sebab aku memang tak dapat nak bezakan dorang pun dan lagi satu sebab aku tak minat dorang so takleh spot apa beza dorangla. heeeee. Aku dapat beza wife dorang je la, either Rita or Ayu Raudhah. haha. btw, dia memang encem la dari pandangan mata aku yang rabun sebab tak pakai spek malam tue. 

Then, jumpa Norman Hakim. Dia hensem gileeeee weyh depan - depan ! bapak tinggi lah ! badan smart gile. Kulit lagi cantik dari aku. haha okay tue geelii je. :P Dia drive BMW M3 tue tapi ktorang begang gila dengan dia. Aku tak nampak pun dia malam tue then member aku tunjuk. Mula tengok dia, waaaa... untung gile Memey dapat dia. Aku pun dengan berani nie ecehh pegi dekat dia cakap nak ambik gambar sama. Norman Hakim jawab

"kejap ye... abang nak alih kereta"

hambekk kau ! abang taw dia bahasa kan diri dekat aku. hahaa... aku rasa masa tue dunia aku indah sangat. haha okay mira sumpah geeeelii. :D then aku pun dengan sabar nya tunggulah dia nak alih kereta sebab kereta dia block kereta orang laen. Sekali dia dah alih kereta, lepas tue dia langsung tak kuar dari kereta. Cisss.. masa tue rasa nasib baek Abby Abadi dah bukan dengan kau. haha. 


ila bukan maen bengang sampai post dekat fb. haha..

9 years and counting. :D Noor Syafinaz and Nurazizah juga, ♥


Note : Aku joint kem Rakan Muda tue dulu selama 3 hari 2 malam kalau tak silap, kem antara yang aku akan ingat sampai bila - bila sebab aku turun 3KG dalam masa 3hari dekat sana. believe me, 3KG dalam masa 3hari, its fantastic ! haha ! :D

*photo ehsan Nabila Daud*

0 biji dragon ball:

Post a Comment