Monday, January 31, 2011

TBS gempak !

Assalamualaikum...


here, nie dari hp aku. beberapa hari before segamat banjir terok. nie dekat meja kayu Zamrud. tapi aku taklah expect Segamat akan banjir terok sampai tahap cengini kan.. 




okay, just drop the subject about Segamat. nak share pasal TBS. TBS nie adalah terminal yang mengantikan Bukit Jalil yang sesak itu. mula - mula dengar nama TBS, aku ingatkan nama dia Terminal Bus Selatan tapi rupanya Terminal Bersatu Selatan. Dahla masa hari jumaat petang after test tue aku balik sorang. punyala berdoa harap aku jumpa sape - sape yang aku kenal dalam bus nanti. Akhirnya makbul doa aku sebab aku jumpa dan lepak sekali dengan budak - budak banking kelas 3. dorang yang inform aku kata kita dah tak turun Bukit Jalil (Alhamdulillah..) tapi kita turun TBS. bila dah nak sampai TBS tue, aku punya la excited tengok sekeliling. macam 1st aku sampai KL je gaya. dan bila dah sampai, dah turun, perghh!!!!!! aku turun dekat KLIA weyh!!!! hahahaha... :D




see, macam flight kan? dia akan update setiap bus yang akan masuk atau keluar dari TBS.





Pusat Beli Belah tue yang tak boleh blah tue.. haha!













gempak tak?? nak pergi turun naek bus pun ada gaya taw. kena lepas pengawal everything. nanti bila tanya member laen kata "kau turun dekat departure no bape eh?" perghhh!! aku departure 12 flight pergi Segamat. buek buek.




ha! nie yang best. korang boleh PILIH SENDIRI eh nak seat mana dalam bus nanti. boleh pilih bus apa, masa apa dan seat number berapa. tapi susah sikit nak beli tiket sebab dia akan mintak IC korang.





from the Outside.




okay nie paling gempak, kaunter tiket macam kaunter tiket wayang babe!! perghhh.. tabik spring aku dekat company yang handle TBS nie. kaunter tiket dia bukan macam dekat Bukit Jalil, kena beli dekat kaunter bus tue sendiri tapi nie laen. TBS buat gaya hensem lagi dari tempat laen. korang boleh pilih mana - mana kaunter yang korang suka mane taw ada abang encem dekat kaunter 6, boleh pergi kaunter 6 dengan senang hati, kalau nak usha awek chantek dekat kaunter, boleh je pergi dekat dia tanpa ada bantahan sebab dorang yang akan settelkan tiket korang dengan company bus tue.


superb kan! maka, sila tinggal kan kereta korang semua dan ikot seruan kerajaan. hikhik... TBS sejuk, bila turun dari bus, gaya macam turun dari flight je. dekat sekeliling TBS ada ramai je yang akan bantu korang kalau tersesat ke ape. itu semua kicik punya hal. :D TBS dia buat link sekali dengan LRT Tasik Selatan dan KTM Tasik Selatan. sangat senang... laluan nak pergi LRT dengan KTM pun fully ber-bumbung maka korang tak payah risau sunburn ke ape.. okay? jatuh cinta tak? :D



0 biji dragon ball:

Post a Comment