Sunday, January 9, 2011

Musim orang bertunang. :D

Assalamualaikum...


gelukkig betrokkenheid dagen


cuba try sebut.. haha! kelakar gile kan! :D btw, tue bahasa dutch yang aku translate kan. tapi taktawla betol kew tak sebab kadang - kadang google translate nie begong. maksudnya HAPPY ENGAGEMENT DAY. aku kan nak pergi Holland/Netherlands sebab nak tengok tulip yang boleh whisper tue. heee. mesti pelik kan, thats why la aku nak pergi holland mane taw kalau betol - betol wujud tulip yang boleh whisper kalau kita sebut nama orang yang kita sayang. :P


actually, aku nak cerita yang bulan 12 tahun lepas, haha.. mean bulan 12 baru-baru nie la, kawan aku 3 orang bertunang. aku taktaw pun, serius! tengok fb baru taw. masa 25hb tue kalau tak silap aku fateha dengan hidayah bertunang. masa krismas. yang hidayah bertunang aku taw dari Sabri sebab aku takde pun fb hidayah tue, malam tue baru add. yang fateha pulak, aku tengok sendiri dekat fb dia. OMG, umo 20 dah bertunang. laris gile! haha.. kalau tak silap, both kawen tahun nie KOT. saya tak rapat sangat dengan dorangla awak.. :P


then baru - baru nie aku baru taw eifa bertunang. budak banking jugak. classmate aku dulu. eifa nie memang comel pun, chantek je orang nya. memang kitaorang ada dengar ura-ura yang after diploma dia nak kawen tapi tak sangka pulak 31hb hari tue dia dah bertunang. bila jumpa dia hari tue after kelas mass-lecture MKT tue, kitaorang ramai - ramai tanya. then dia tunjukla cincin tunang dengan cincin merisik (hambek kau, merisik pun ada cincin aww!) fuhh, mesti bangga kan dah jadi tunang orang. heeee. then kitaorang tanya pasal hantaran


"hantaran kau berapa fa?"

"RM15,000"


pergghhhh!!!! tak beragak mahal siot! haha.. kalau RM10K tue macam standart la sekarang kan tapi RM15K tue, mak aihh.. kopak laki eifa kang. haha.. lagipun eifa punya daddy tauke emas tue. wuuu~ tengok eifa la kan, kiri kanan atas bawah emas je. :P tapi takpew, dah both setuju kan maka insya Allah boleh. ehh cop cop, aku nak wat hypothesis nie, 


kalau diploma RM15K


.
.
.
.
.
.
.


mean kalau degree naek lagila kan? RM20K kew.. haha!

tapi..

.
.
.
.
.
.
.
.
.


kalau aku yang memang pasang niat (kalau ada rezeki) nak sambung master nie, agak - agak boleh demand sampai RM25K tak untuk hantaran? haha! mesti takde sape nak nikah dengan aku. huahuahua.. :DD so for the guys yang dekat luar sana tue hantaran sekarang dah tinggi cik abang oii.. kalau diploma pun RM15K, maka Lu pikirla sendiri ! bhaha! :D



btw, tahniah wahai kawan - kawan. nikah nanti ajak ehh.. sure Amirah Syafiqah pergi. makan free tueee... haha! :)

2 comments:

  1. hehe . kalau master mmg menggigil
    lah org nak ngorat :D

    ReplyDelete
  2. haha..
    betol betol.. lect yg master pun bkn semua dh kawen. :P

    ReplyDelete